lunes, 12 de octubre de 2009

IGOR ZARATA


Zarata fanzinearen 5. alea irten berria delarik, baten bati baino gehiagori gezurra irudituko zaion arren fanzinearen atzean dagoen indibiduo bakarrari, Igorri, egindako elkarrizketarekin uzten zaituztegu.


1-Noiz eta nola sortu zen Zarata fanzinea martxan jartzeko ideia? Zenbat lagun zaudete proiektu honetan?

2004. urtean fanzinea idazteari ekin nion eta lehenengo alea 2005ean kaleratu zen. Buruan hainbat proiektu eta ideia bueltaka nituen baina, egia esan, ezerezean edo hitzetan soilik geratzen ziren. Egun batean nire buruarekin “pikatu” nintzen eta fanzine bat aurrera eramateko erabakia hartu nuen. Lehenago KGB (Kaskamotz Gorrien Batasuna) izeneko fanzine batekin kolaborazio txiki bat egin nuen, Fermin Muguruzaren elkarrizketa zela eta. Fanzine hartan Haritz izeneko lagun bat zegoen, Zarataren etapa berrian ere lagundu duena. Era berean, maketatzeko lan gris horretan Mai (lehenengo zenbakia musutruk diseinatu zuena!) eta Mariaren laguntza aipatu beharrean nago. Dena den, gaur egun fanzinean idazten den %99 nire lana da. Beraz, galderari erantzunez, fanzinearen gidaritza edukien aldetik nirea da eta maketazioaren aldetik Mariarena. Hori bai, oso eskertzekoa da kontaktuekin, informazioarekin eta bestelakoekin laguntzen duen jendea bidean aurkitzea.

2-Zergatik urte bateko epea fanzineen artean? Ez duzu uste epe luzeegia dela?

Bai, arrazoi duzu, epe luzeegia da. Edukiak ere batzuetan desfasatu samar geratzen dira eta bat-batekotasuna galtzen da, ez da oso freskoa, “fanzine kongelatu” samar bat geratu daiteke, arrain txarraren antzera, kar, kar, kar. Bat-batekotasuna eta “eszenan” presentzia nabarmena edukitzeko hobe da internet erabiltzea edo Bando Punk-ak zuen maiztasuneko zehozer abian jartzea. Dena den, nik ez ditut oso gustoko mamitsuak ez diren fanzineak eta horregatik hasieratik erabaki nuen, bizpahiru ale txiki atera baino lehen, hobe zela fanzine luze samar bat ateratzea urtean behin. “Política de empresa”.

3-Elkarrizketa mordoa sartzen duzu fanzineetan, gu ere honetan sartuta gabiltzala, erantzun guztiak etxoitea desesperatzeko modukoa izango da ezta?

Nire ustez ez da hori txarrena, erantzunik gabe geratzea baizik. Hainbat taldek eta pertsonek baiezkoa ematen dizute elkarrizketari eta gero paso egiten dute... urteetan zehar. Horretarako nahiago dut zuzenean ezezkoa jasotzea. Fanzinea urtean behin ateratzen denez patxadaz hartzen dut galderen erantzunak jasotzearena. Nahiago dut elkarrizketatuak behar duen denbora hartzea eta ganorazko erantzunak ematea, monosilaboekin bi egunen buruan erantzutea baino. Hori bai, erantzuten ez badu “putada” samarra da; ez da galderak egiteak dakarren lanagatik, baizik eta batzutan gogo biziak dituzulako talde bat fanzinean ikusteko.

4-Nola egiten duzu agertuko diren taldeak aukeratzeko? Preferentziaren bat?

Nire gustuak jarraitzen ditut gehienbat. Horregatik 77ko punka, punkrocka eta Oi! melodikoa bezalako estiloek pisu gehiago daukate beste talde edo estilo batzuen aurrean. Beste batzuetan, irakurlearen lekuan jartzen saiatzen naiz eta talderen bat interesgarria suertatu daitekeela iruditzen bazait aurrera egiten dut.

5-Uste dut oso elkarrizketa interesgarriak egin ohi dituzula. Trukoren bat edo?

Milesker, milesker. Gustoko dituzun taldeak elkarrizketatzerakoan noizbait galdetu nahi izango zenizkien galdera batzuk dituzu buruan bueltaka. Horretaz gain, taldearen edo elkarrizketatuaren ahalik eta informazio gehien eskuratzen saiatzen naiz internet, liburu edo fanzineen bidez eta horrek bidea irekitzen du galdera tipikoengatik aldentzeko. Halaber, letrak baliabide onak dira taldearen izaeran arakatzeko eta horien bitartez taldeen inguruan gehiago jakiteko.

6-Disko, fanzine etab.-en kritika eta kontzertuen kronika mordoa ere sartzen duzu.

Egia esan fanzineen kritika askorik ez dago. Disken kritikak zigiluek fanzinera bidaltzen dizkiguten promoak dira. Kontzertuena beste ohitura bat da, bart bizitakoa paperera eramaten saiatu eta zahartzaroan gure bizimoduaren zatitxo bat gogoratzeko, kar, kar, kar.

7-Hurrengo zenbakian azkenekoaren gaiarekin jarraituko duzu, edo fanzine “normal” bat izango da?

Hurrengo zenbakia laster aterako dugu, ea Irailerako kalean dagoen. Zenbaki “normal” bat izango da. 80. hamarkadako ale berezi hura egitea beharrezkoa zela uste nuen. Baliteke (eta izugarri gustatuko litzaidake) etorkizunean gai horrekin lotutako zehozer gehiago agertzea fanzinean baina batek daki. Pare bat gai, pasadizo edo bizipen kanpoan geratu zirela uste dut eta elkarrizketaren bat lortuz gero hurrengo aleren batean joango litzateke.

8-Bizkaia aldean fanzine aldetik Gipuzkoan baino mugimendu dexente gehiago somatzen dugu ezta? Nola ikusten duzu zuk? Talde eta kontzertu aldetik mugimendu bera al dago?

Bai, hala da. Bizkaian fanzine gehiago daude eta Gipuzkoan musika talde gehiago. Kontzertuen aldetik, doinu jamaikarrak gustoko badituzu Bizkaiak irabazten du. Punkrockari dagokionez Durango eta Bilbora atzerriko talde dezente etortzen dira. Bardulian askoz talde gehiago daudenez kontzertu gehiago egotea ere normala da. Orohar, pozik nago kontzertu eskaintzarekin.

9-Fanzinea eramateaz gain talderen batean al zabiltza? Edo bestelako proiekturen batean…

Ez, ez dut inon jotzen eta ez dut “eszenarekin” lotuta dagoen ezer aipagarririk egiten. Anekdota bezala, Blackpooleko festibalean egon ginen azkenengo aldian argazki mordoa atera genituen lagun batek eta biok. Gasteizen urtero antolatzen den argazki lehiaketara aurkeztu ginen punk, kaskamotz eta bestelakoen argazkiekin, baina ez gintuzten saritu. Tongo! Tongo!

10-Zarata fanzineak irakurri ondoren, ausartuko nintzake futbolzale samarra zarela esatera. San Mameseko harmailetan ikusi al dezakegu Igor?

Bai, Athleticen bazkidea naiz. Futbola kirol bezala gustatzen zait eta futbitoan jolasten dut taldetxo batean, txarto bada ere. Futbolak mugitzen duen dirutza eta negozio ustelaren kiratsak, ordea, nazkatzen naute. Athleticzalea naiz baina ez naiz telebistan Champions Leagueko partida bat ikusteko ipurdia galtzen duten horietakoa. Nahiago dut pelikula on bat ikusi.

11-Noiz eta nola hasi zinen interesatzen kaskamotz mugimenduarengatik eta honen inguruko musikarengatik?

Institutoan nengoenean, 90. hamarkadaren amaieran. Punk musika entzuten hasi, fanzineak erosi, futbolera joan, etb... Horrela, pixkanaka. Gogoratzen dut nola lagun baten osabak bere binilo bilduma utzi zidan nik kasetetan kopia nitzan; ez zegoen internetik garai hartan eta diskak beti izan dira garesti samarrak, batez ere gaztetxoentzat. The Clash eta Sex Pistols gain, 80. hamarkadako euskal diska andana zegoen berak utzitako diska bilduma hartan. Izugarri eskertu nuen niretzako berriak ziren hainbat diska entzuteko aukera izatea. Lehen diska berbera, txarra izan arren, hamaika aldiz entzuten zenuen. Orain lehenengo entzunaldietan ez bazaizu ondo sartzen hautsez estalita amaitzen du. Erretxin samarra bihurtu ote naiz?

12-Emango al zeniguke zure disko kuttunen top 5 bat?

Tragoiek kalitate oneko buffet librea nahiago dugunez ez zaizkit top hauek gehiegi gustatzen, kar, kar, kar. Beraz, aipatu beharrean nagoen bi talderen izenak emango dizkizut. Euskal Herritik MCD aukeratuko nituzke. Euren bertsio diskak markatu ninduen. Atzerritik Cock Sparrer aipatuko nituzke. Itzelak dira ereserkiak egiten eta zuzenean ikusi nituen lehenengo aldian sekulakoa izan zen. RIP, Cicatriz, Angelic Upstarts, Profesionals, Clash eta hainbat talde gehiago agertu daitezke lista honetan, baina bi talde horiek “faro” antzeko zehozer izan daitezke niretzako.

13-Fanzineen inguruan zein/zeintzuk gomendatuko zenituzke?

Aurrekoaren berdina, asko gomendatuko nituzke. Euskal Herrian nibela dago. Punk-Rocker fanzineak maila oso altua dauka eta Izu-Giroak berdin. Odolkidsen umorea eta erreportaiak (estatu frantseseko punkan arakatzeko gida ona egin dute!) lehenengo mailakoak dira. Atzerritik, Irlandako Riot77-k elkarrizketa oso onak egiten ditu, Une Vie Pour Rien? bezala. Azken hau ez dakit jarraitzen duen baina maketazioa eta argazkien tratamendua ere asko zaintzen dute, gozada bat. Ameriketan egiten den Loud, Fast, Rules! ere aipatu behar da. Reggae aldetik, Ejecutor, Alpha Boys eta Liquidator.

14-Mila esker eta segi aurrera Zaratarekin. Zerbait gehitu nahi baduzu edo…

Bostgarren zenbakia heltzear da edo kalean egongo da hau ateratzen denerako. Printzipioz azkenengoa izango zela uste nuen, baina baliteke “txispa” apur bat geratzea seigarren zenbaki baterako. Ea zuek bezalako fanzine berriek testigua hartzen duten. Zorte handia opa dizuet fanzinearekin! Animo!

No hay comentarios:

Publicar un comentario